Regeneracja ram samochodowych krok po kroku.

Ramy samochodowe ulegają zwykłym uszkodzeniom zarówno pod wpływem korozji, jak i eksploatacji. Ten pierwszy rodzaj dzielimy także na te powstałe wskutek wypadku lub przeciążenia. Spore uszkodzenia nadwozia powodują często, że blacharka staje się zdecydowanie ciężką pracą inżynieryjną, do której należy się odpowiednio przygotować.

Tak to się robi

Dzieje się tak często w starszych samochodach lub samochodach klasycznych. Najgorszym przypadkiem jest ten, kiedy to znajdujemy na ramach samochodowych wszystkie rodzaje uszkodzeń. Nawet poważne firmy podchodzą do tematu regeneracji w odpowiedni dla siebie sposób. Wpierw dokonują wstępnej naprawy na zamontowanym jeszcze nadwoziu. W ten sposób wykonują wymiany i dodają nowy materiał do zamontowanej na sztywno ramy. Wypełniają miejsca, które uległy uszkodzeniom i działaniu rdzy.

Po takim wykonaniu prac nadwozie jest zdejmowane, a prace wykonywane są w miejscach, do których wcześniej nie dało się dostać. Zregenerowana takim sposobem rama dopasowana jest jednak do zdeformowanego kształtu nadwozia, którymi cechują się starsze samochody.

Regeneracja ramy według zaleceń specjalisty

Wpierw należy zebrać dokumentację pojazdu i zapoznać się z rysunkami technicznymi, tak jak podchodzą do tego specjaliści z M-Stal. Po zebraniu wszystkich niezbędnych dokumentów i rysunków można ze spokojem zdjąć nadwozie i umieścić na płycie spawalniczej.Wtedy dopiero zabieramy się za regenerację ram samochodowych.

Później następuje oczyszczenie ramy samochodowej i dokładne sprawdzenie uszczerbków oraz odkształcenia, które powstało podczas eksploatacji. Dopiero po tych krokach można zabrać się za rzeczywiste naprawy.

Po dokonaniu napraw i sprawdzeniu geometrii zajmujemy się nakładaniem powłoki antykorozyjnej. Używamy w tym miejscu tylko dobrych i sprawdzonych środków.

 

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij 'Zgadzam się', aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.